דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כל מה שצריך לזכור כשמחפשים דירה 

מאת    [ 05/08/2010 ]

מילים במאמר: 505   [ נצפה 3058 פעמים ]

החיפוש אחר דירות למכירה עלול להיות דבר ארוך, מייגע ומתיש. למען האמת, ברוב המקרים הוא כזה, מאחר ורובנו קפדנים מאוד בבואנו לבחור את הבית שבו נגור בשנים הקרובות. על אחת כמה וכמה כאשר סכום הכסף שאנו מוציאים ברכישה הוא גדול כל כך. יחד עם זאת, יש נטייה לשכוח מדי פעם מספר פרטים עקרוניים.

 

העלות הכוללת היא לא רק המחיר

 

עלות הדירה לא מורכבת רק ממחיר הנכס. זכרו כי ישנן הוצאות רבות הנוספות לרכישה. ההוצאות יכללו מס רכישה וכמובן את שכר הטרחה לעורך הדין שיערוך לכם את חוזה המכר. בנוסף לכך, אם קניתם את הדירה דרך מתווך, תצטרכו לשלם גם לו. אם הנכס הוא אינו דירה מקבלן, סביר להניח שתרצו לשפץ אותו מה שכמובן יעלה גם כן סכום לא מבוטל.

 

לוקיישן לוקיישן ושוב- לוקיישן

 

כאשר אנו בוחנים דירות למכירה, אחד הדברים החשובים ביותר הוא המיקום. נכס שנמצא בתוך שכונה שקטה ופסטורלית, יהיה יקר יותר מנכס זהה הנמצא על כביש ראשי או בקרבתו. כשמדברים על דירות למכירה לפי מיקום, חשוב גם לבדוק מה יש בסביבה: האם יש גני ילדים, תחבורה ציבורית, פארקים, גישה מהירה לכבישים ראשיים וכדומה.

 

מומלץ מאוד לבקר בנכס שאתם מתכוונים לקנות מספר פעמים ובשעות שונות במשך היום. כך תוכלו לראות כיצד מואר הבית בכל שעה ביום ותוכלו לאתר שעות בעיתיות מבחינת רעש או מציאת חניה בסביבת הדירה.

 

דירות למכירה או חתול בשק?

 

דירות למכירה עלולות להיות חתול בשק אם לא נבדוק אותן היטב. בכל רכישת דירה, עליכם לדעת בדיוק מה מצבה: מתי הוחלפה הצנרת בבית ובת כמה שנים מערכת החשמל. אתם לא רוצים לסיים שיפוץ מרהיב בדירתכם רק כדי להתמודד כעבור חודשיים עם צינור מים שהתפוצץ. ברוב המקרים בהם תגיעו אל דירות למכירה, המוכרים לא יתנדבו לתת לכם פרטים 'מרשיעים' על הנכס, לכן עליכם להתעקש על קבלת המידע הזה.

 

בית או דירה מקבלן

 

אם בזמן החיפושים נתקלתם בקבלן הבונה בתים למכירה, התלהבתם מהמוצר המוגמר והחלטתם לרכוש- מזל טוב. אין יותר כיף מלהיכנס אל בית או דירה שטרם גרו בה לפניכם. רק דבר אחד לפני שאתם חותמים על החוזה: הקפידו על ציון לוח זמנים לסיום הבנייה. על הקבלן להתחייב בפניכם על תאריך בו תקבלו את המפתח לבית החדש שלכם.

 

בנוסף, יש לעמוד על כך שבמידה ותאריך גמר הבנייה יתעכב, תפוצו כספית על כל יום איחור. קבלן מקצועי הבונה דירות למכירה בצורה רצינית, יעמוד מאחורי הדברים שלו ויהיה מספיק בטוח בכדי להתחייב על סיום פרוייקטים חדשים. קבלן שלא מוכן להתחייב בצורה כזאת על תאריך גמר, אינו רציני ולא מומלץ שתתקשרו אתו.

 

והשכנים- נאים בעיניכם?

 

אחד הדברים החשובים ביותר בבחירת מקום מגורים הוא כמובן השכנים. בסופו של דבר, אלו הם האנשים שתחיו לצדם במהלך התקופה הקרובה. נסו לדבר איתם, לחקור קצת אצל בעל הבית הקודם או הדיירים הקודמים בנכס. כמו כן ישנן חברות שיכולות לבצע עבורכם בדיקת רקע על דיירי הבניין שלכם.

 

ועכשיו- אחרי שאתם כבר יודעים כמעט הכל, אתם מוכנים להתחיל במסע הארוך והלא פשוט הזה. לא נותר לנו אלא לאחל לכם בהצלחה בתהליך של בחינת דירות למכירה ושתמצאו את מבוקשכם בעתיד הקרוב.

ודבר ממש אחרון זה לא לשכוח להסתכל על מחשבון משכנתא .

 

 

נדלן.קום הוא האתר המוביל בנושא של דירות למכירה המציע לבדוק גם אפשרות לרכוש דירה מקבלן למי שמתעין בנושא של פרוייקטים במודיעין וגם פרוייקטים בירושלים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב